carpal

יעילות הטיפול בעיסוי לתסמונת תעלה קרפלית

האפקטיביות של תרפיה מנואלית מול הייתה דומה עבור תסמונת התעלה הקרפלית: ניסוי קליני אקראי

ע”פ תוצאות המחקר, נשים שעברו טיפול מגע או ניתוח לטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית מדווחות על יעילות דומה בשיפור חומרת התסמינים, כוח האחיזה והיכולת לתפוס בקצה האצבעות (צביטה).

החוקרים חילקו באקראי 100 נשים עם תסמונת התעלה הקרפלית לקב’ שקיבלה טיפול ידני או לקבוצת הניתוח. החוקרים העריכו את תפקוד היד בעיקר בהתבסס על שאלון דירוג עצמי עבור התעלה הקרפלית (פרוטוקול בוסטון). בנוסף כללו טווח לפעילות סיבובית, עצמת האחיזה בקצה האצבעות (צביטה), וכן חומרת התסמינים כפי שעלו בשאלון התעלה הקרפלית בוסטון. בודק, שאינו ידע לאיזה קבוצה שוייכו המטופלות, בדק אותן בתחילת המחקר, וכן חודש, 3 חודשים, 6 חודשים ו -12 חודשים לאחר הטיפול האחרון.

התוצאות הראו עלייה סטטיסטית משמעותית בדיווח התפקוד העצמי ובכוח האחיזה לאחר חודש בקבוצת הטיפול הידנית לעומת הקבוצה הכירורגית. עם זאת, החוקרים ציינו כי לא היה הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות לאחר 3 חודשים, 6 חודשים ו -12 חודשים.

“חולים עם תסמונת התעלה הקרפלית יכולים להפיק תועלת מטיפול מנואלי כאופציה טיפולית ראשונה לתסמינים,” אומר סזאר פרננדס דה לאס פנאס, PT, PhD, DMSc, המחלקה פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, שיקום ורפואה פיזית באוניברסיטת המלך חואן קרלוס, אלקורקון, ספרד. “גישת זו צריכה להיות מיושמת, לא רק בטיפול בתעלה הקרפלית, אלא גם בעמוד השדרה הצווארי והגפיים העליונים. כמו כן, חשוב כי חולים ישתתפו במהלך הטיפול ויבצעו את התרגילים המתאימים. אם פיזיותרפיה אינה יעילה, אפשרויות טיפוליות אחרות כמו ניתוח יכולות להישקל”.

 

http://www.jospt.org/doi/abs/10.2519/jospt.2017.7090