acupuncture

השפעת הדיקור בסטימולציה לכאב

השפעת הדיקור לטיפול בכאב בגישה קונבנציונאלית
אקופונקטורה היא הליך שבו מחטים דקות מוכנסות לתוך הגוף בנקודות שונות ואיתן נעשות מניפולציות, מתוך כוונה להקל על הכאב.
מאז הפיתוח שלה בסין בסביבות 2000 לפני הספירה, רפואה סינית התפתחה בקנה מידה עולמי בפרקטיות שלה.

החדרת מחטי הדיקור כשלעצמו אינו מספיק כדי להקל על כאב. זמן הטיפול בדיקור בדרך כלל נמשך 30 דקות, במהלכן מחטים מקבלות סיבוב לסירוגין, סטימולציה ידנית, חשמלית אן חימום ע”י מוקסה.

המנגנון העיקרי של הדיקור מערב אפקט מונע על קולטני הכאב המערב שחרור של פפטידים אופיואידים ממערכת העצבים המרכזית בתגובה להפעלה ממושכת על מסלולים חושיים במהלך הטיפול בסטימולציה לסירוגין.
עם זאת, קשה להסביר מדוע דיקור שאינו בקרבת מוקד הכאב משפיע.
פה הייתי משייך מבחינה מערבית את גישת הרכבות האנטומיות, לפי מערכת הפאשיאלית, וכמובן שהוא חופפת למרידיאני הTMM.

הדיקור גורם לשחרור אדנוזין ו ATP.
ה-ATP משוחרר בתגובה לגירויים מכניים וחשמליים או חום.
ברגע ששוחרר, ה-ATP משמש כטרנסמיטור הנקשר לקולטני purinergic, (הנמצאים במולקולות הממברנה פלאסמה. המשפיעים גם על רמת המתח בשרירים חלקים). כולל רצפטורים P2X ו P2Y.
ה-ATP לא יכול לחזור לתוך התא, אך במהירות נאסף לאדנוזין על ידי ectonucleotidases.
אדנוזין פועל כמשכך כאבים. הום מדכא כאב דרך Gi-מצמידים A1-קולטני אדנוזין.
כדי לקבוע אם אדנוזין מעורב כמונע על קולטני הכאב נוסיספטורים בהשפעה של דיקור סיני, יש לוודא שישנה עלייה בריכוז תאי אדנוזין במהלך הדיקור.

במחקר נאספו דגימות של נוזל על ידי בדיקת microdialysis מושתל בשריר Tibialis Anterior
של עכברים בוגרים במרחק של מ”מ 0.4-0.6 מ ‘נקודת Zusanli “, שנמצא, 3-4 מ”מ אינפריורית ו 1-2 מ”מ לטראלית על קו האמצע של הברך.
נוקלאוטידים אדנין ו אדנוזין היו בכמות וביצועים גבוהים בכרומטוגרפיה נוזלית (HPLC) עם ספיגת אולטרה סגול לפני, במהלך ואחרי דיקור .
בתחילת המחקר, הריכוזים של ה-ATP, ADP, AMP ו אדנוזין היו בטווח נמוך.
הדיקור מיושם על ידי סיבוב ידני עדין של מחט דיקור כל 5 דקות בזמן כולל של 30 דקות.
התגלתה עליה חדה בריכוז של כל תאי ה purines שהתגלו. ריכוז מוגבר אדנוזין ~ 24 פי (253.5 ± 81.1 nM התחלתי של 10.6 ± 6.7 ננומטר) במהלך 30 דק’ של הדיקור.
ריכוז תאי של ה-ATP חזר לקו הבסיס לאחר דיקור סיני, בעוד אדנוזין, AMP ו ADP נותרו גבוהים באופן משמעותי (אדנוזין ו AMP, p <0.01, ADP, P <0.05, יחד מבחן t בהשוואה ב 60 דק’. יש לציין כי מחקרים קודמים הראו כי גירוי מוחי עמוק קשורה גם לעלייה severalfold ב-ATP תאי ו אדנוזין. בדומה לגירוי אלקטרו ו Transcutaneous עצבי חשמלי, גירוי מוחי עמוק ומספק גירוי חשמלי שמפעיל עלייה בריכוז אדנוזין תאיים.

Adenosine A1 receptors mediate local
anti-nociceptive effects of acupuncture

Nanna Goldman, Michael Chen, Takumi Fujita, Qiwu Xu, Weiguo Peng, Wei Liu, Tina K Jensen, Yong Pei, Fushun Wang, Xiaoning Han, Jiang-Fan Chen, Jurgen Schnermann, Takahiro Takano, Lane Bekar, Kim Tieu & Maiken Nedergaard
Nature Neuroscience 13, 883–888 (2010) doi:10.1038/nn.256